> Sjanger Dette er en nyhet. Artikkelen skal fortelle om noe som har hendt, og på en tilstrebet saklig og nøytral måte.
Atter en teit kobling for det italienske luksusmotehuset.
ETTER ET MYE kritisert samarbeid med den New York-baserte grafittikunstneren Trevor Andrew, også kjent som Gucci Ghost, er Gucci tilbake med nytt utenomjordisk tema for sin kleskolleksjon.
Gucci Ghost-samarbeidet ble til etter at grafittikunstneren i tre år i forveien hadde laget sine egne klær med kjent Gucci-monogram. Enn å slå hardt ned på det, tok Gucci kontakt for å samarbeide. Kult nok, hadde kolleksjonen bare vært kul. Eller bare i det minste smart: For på denne måten plasserte Gucci seg tre år bak gatemoten. Men det solgte sikkert så det suste.



Smakløse luksussamarbeider
Gucci skal ikke få all kritikken for dårlige samarbeider i det siste. Louis Vuitton har også prøvd å gjøre seg mer folkelig med kunstneren Jeff Koons og streetmerket Supreme — begge samarbeidene hundre år etter at det var kult. Bør ikke Gucci og Louis Vuitton være litt i front?
Kanskje ikke. Forhåpentligvis gir det rom for at mindre motehus kan være trendy, og at luksusmotehusene heller konkurrerer mot kopigiganter som H&M og Zara — til stor glede for planeten og miljøet.

Gucci går Star Trek
I dag ble Guccis nye kampanjefilm sluppet. Det er regissør Glen Luchford i samarbeid med kreativ leder Christopher Simmonds fått oppdraget om å gjøre Gucci interessant for folk på gata igjen, og de har latt seg inspirere av 50- og 60-talls science fiction. Enda en gang med et utenomjordisk tema.
Filmkampanjen skal selge årets høstkolleksjon.
Kolleksjonen ser fantastisk ut, men det er noe som suger ved det. Kan Gucci slutte å prøve å være så street?
 
	
 
				 
		 
           
           
           
           
           
           
			 
			 
			 
			